Samochody to nasza pasja...

- Nabijanie / uzupełnianie czynnika

- Kontrola UV

- Ozonowanie wnętrza

- Dezynfekcja klimatyzacji (odgrzybianie)

- Badanie szczelności azotem

Klimatyzacja samochodowa traci 75 % swej wydajności chłodzenia powietrza,

gdy w układzie znajduje się tylko połowa wymaganego czynnika chłodniczego.

Tylko w  ciągu jednego roku samoistnie z układu ubywa do 15 % czynnika.

 

 Oznacza to, że już po 2-3 latach eksploatacji zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega znacznemu ograniczeniu. 

Należy pamiętać, że czynnik krążący w układzie klimatyzacji jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. 

Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany. Jeśli w układzie jest za mało czynnika, 

to do kompresora dociera zbyt mało oleju.

 

Może to doprowadzić do poważnej awarii układu  poprzez zatarcia sprężarki.